kalendarium
1945 – odbył pierwsze szkolenie szybowcowe
1945 – uzyskał małą maturę
1947 – zdał egzaminy maturalne i rozpoczął studia w AGH
1947 - odbył przeszkolenie w pilotażu samolotowym w Ligotce Dolnej
1948–1949 – szkolił sezonowo lotniczą młodzież w Aeroklubie Podkarpackim
1949 – przeniósł się do Warszawy
1950 V 8 – podjął pracę w Głównym Instytucie Lotnictwa
1951 - nabył uprawnienia na samoloty wielosilnikowe
1952 – przeszedł przeszkolenie na pierwszym polskim śmigłowcu SP-GIL
1952 - zaprezentował na ciężkim, akrobacyjnym szybowcu Jastrząb beczki w locie wleczonym za samolotem CSS-13
1955 - przeszedł przeszkolenie na odrzutowych samolotach myśliwskich Jak 17U, Jak-23, LiM-2 i LiM-5
1956 – otrzymał dyplom inżyniera
1956 – zdobył rekord świata wysokości lotu – 7084,5 m na samolocie TS 8 Bies
1957 – zdobył rekord świata w odległości lotu w obwodzie zamkniętym 2884,5 km na samolocie TS 8 Bies
1959 - został kierownikiem Zakładu Badań w Locie Instytutu Lotnictwa
1961 – otrzymał tytuł Honorowego Pilota Wojskowego PRL I Klasy
1964 - zdobył rekord świata w prędkości lotu w obwodzie zamkniętym 715,69 km/h na samolocie TS 11 Iskra
1978 – odznaczony został dyplomem im. Paula Tissandiera FAI
1985 – pośmiertnie został odznaczony Krzyżem Oficerskim
źródła:
Jerzy Jędrzejewski. Polscy piloci doświadczalni. Biblioteka Historyczna Instytutu Lotnictwa, 2014
Jerzy Ryszard Konieczny: Mała encyklopedia lotników polskich. Tomik II. Warszawa 1988
Julian Woźniak: Orły z Podkarpacia. Rzeszów 1987
Rafał Chyliński: Motoszybowiec Pegaz i jego konstruktor Tadeusz Chyliński. Warszawa 2015, s. 208