Dzisiejsza data:

twórczość

opracował podręczniki:
1877 - Nauka harmonii i pierwszych zasad kompozycji wraz z Gustawem Roguskim
1897 - Nauka elementarna zasad muzyki

wybrane kompozycje:

1857-1860 - Śpiew op. 1 na głos i fortepian, słowa Stefan Garczyński
Kwartet smyczkowy E-dur op. 1
1857-1860 - Moja pieszczotka op. 2 na głos i fortepian, słowa A. Mickiewicz
Kwartet smyczkowy op. 2
1857-1860 - Śpiewak w obcej stronie op. 3 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
Dwa tańce polskie op. 3 na fortepian
przed 1859 - Sonata fortepianowa op. 5
1857-1860 - Pajęczyna op. 6 na głos i fortepian, słowa Władysław Syrokomla
1857-1860 - Spotkanie się nasze gdzieś daleko op. 7 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
1857-1860 - Zakochana op. 7 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
1859-1860 - Triolety op. 8 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
1859-1860 - W imionniku op. 8 na głos i fortepian, słowa A. Mickiewicz
1859-1860 - Wspomnienie op. 8 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
Sekstet smyczkowy C-dur op. 9
1858 - Valse caprice op. 9 na fortepian
1861-1862 - Pięć śpiewów z królodworskiego rękopisu op. 10 na głos i fortepian, słowa Václav Hanka Deux morceaux de salon op. 11 na fortepian
1863 - Czarna sukienka op. 12 na głos i fortepian, słowa Konstanty Gaszyński
1864? - Do Polek op. 12 na głos i fortepian, słowa Franciszek Żygliński
1864? - Rojenia wiośniane op. 13 na głos i fortepian, słowa B. Zaleski
1864? - Posyłka op. 14 na głos i fortepian, słowa Mikołaj Bołoz Antoniewicz
1864? - Mój kwiatek op. 14 na głos i fortepian, słowa Mikołaj B. Antoniewicz
Lyrischer Walzer op. 15 na wiolonczelę i fortepian
Deux morceaux de salon op. 16 na skrzypce i fortepian
Sechs Charakterstücke op. 17 na fortepian
1870-1880 - Humoreske und Gavotte op. 18 na fortepian
1864? - Młodo zaswatana op. 19 na głos i fortepian, słowa Bohdan Zaleski
1864? - Jaskółka op. 19 na głos i fortepian, słowa Teofil Lenartowicz
1864? - Łzy op. 19 na głos i fortepian, słowa Teofil Lenartowicz
Sonata fortepianowa op. 20
przed 1870 - Wariacje na temat własny op. 21 na kwartet smyczkowy
Trio na fortepian, skrzypce i wiolonczelę op. 22
1867-1870? - Sen nocy letniej op. 23 na głos i fortepian, słowa Miron
1867-1870? - Pod okienkiem op. 23 na głos i fortepian, słowa Miron
około 1870 - Dzikie sny op. 24 na głos i fortepian, słowa Mieczysław Romanowski
około 1871-1873 - Pieśni Gabrieli op. 25 na głos i fortepian, słowa Narcyza Żmichowska
około 1877-1878 - Z teki Józefa Kościelskiego op. 26 na głos i fortepian, słowa Józef Kościelski
1868-1870 - W Tatrach op. 27, uwertura charakterystyczna na wielką orkiestrę. Adolf Chybiński krytykując tatrzańską uwerturę Żeleńskiego napisał, że jest to istotnie spojrzenie na Tatry, ale od południa, z okien dobrej restauracji w starym Szmeksie, gdzie wykwintne dania serwują wyfraczeni kelnerzy, do ucha przygrywa grajek cygański, a nastrój stwarzają kryształowe kandelabry i dobre węgierskie wino. Mimo to dzieło Żeleńskiego niezmiennie cieszy się powodzeniem kochających Tatry melomanów i stale pozostaje w repertuarze czołowych polskich orkiestr.
Kwartet smyczkowy F-dur op. 28
Romans op. 29 na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu
Taniec fantastyczny op. 29 na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu
Sonata na skrzypce i fortepian op. 30
Deux mazourkas op. 31 na fortepian
Kołysanka op. 32 na skrzypce i fortepian lub wiolonczelę i fortepian
Pieśń myśliwska (Chór strzelców) op. 33 na chór męski
Grand scherzo de concert op. 35 na fortepian
Dźwięki żałobne op. 36, andante elegijne na orkiestrę
Dwa tańce polskie op. 37 na fortepian na 4 ręce
25 Preludiów organowych op. 38
Echa leśne op. 41, uwertura koncertowa
Kwartet smyczkowy A-dur op. 42
1888-1893 - Prélude-Caprice op. 43 na fortepian
Gawot op. 45 na fortepian
Wielki polonez op. 46 na fortepian
Suita tańców polskich op. 47 na orkiestrę
Ręverie op. 48 na fortepian
Oda do młodości op. 51, marsz uroczysty na orkiestrę
Moments d'un carnaval op. 52, valse brillante na fortepian
Koncert na fortepian i orkiestrę Es-dur op. 60
Kwartet fortepianowy c-moll op. 61
Thęme varié op. 62 na fortepian
Deux morceaux op. 63 na fortepian
1871-1872 - I Symfonia
1879 - Kantata na cześć J. I. Kraszewskiego na głosy męskie i orkiestrę
1880-1884 - Konrad Wallenrod, opera w 4 aktach
1883 - Kantata ku uczczeniu zwycięstwa Jana Sobieskiego pod Wiedniem na chór męski i orkiestrę
1885 - Goplana, opera romantyczna oparta na libretcie L. Germana wg BalladynyJ. Słowackiego - Kraków
1900 X 4 - Janek, opera w 2 obrazach, związana fabularnie i muzycznie z Podhalem - Lwów
1900 - Kantata ku uczczeniu 500 rocznicy założenia Uniwersytetu Jagiellońskiego na chór męski i orkiestrę
1903 - Koncert fortepianowy Es-dur op. 60, którego rękopis znajduje się w posiadaniu PSM II st. w Krakowie
1907 - Stara baśń, opera w 4 aktach, z tekstem śpiewaka A. Bandrowskiego wg powieści J.I. Kraszewskiego
około 1912 - II Symfonia
1917 - II Sonata na skrzypce i fortepian